Matkani Suomesta USAan

Oon ollut mun perheessä nyt viikon. USAan saavuin lauantaina 11.8. Matkustaminen ei mennyt ihan niinkuin piti...





Tosiaan, alkuperäinen tarkoitus oli että lennän perjantaina Helsingistä Lontooseen, Lontoossa kaksi tuntia vaihtoaikaa ja sieltä koneella New Yorkiin. Siellä mulla olisi maanantaihin asti kestävä Welcome Camp. Nycissä mun oli tarkoitus olla noin 8pm paikallista aikaa perjantai-iltana. Noh, enpä ollutkaan. Siinähän kävikin sitten niin että kun olin Helsingissä lähtöportilla odottamassa koneeseen pääsyä, tuli mulle tekstiviesti että lento myöhästyy. Uusi arvioitu lähtöaika olikin 1h 15min myöhemmin. Eli siinähän kävisi sitten niin etten ehdi mun jatkolennolle Lontoossa! 





Noh, Helsingistä lensin sitten Lontooseen, lento lähti 15.20. Jatkolento lähti klo 17.00 Englannin aikaa, ja kuinkas kävikään että lentoni Helsingistä laskeutui lontooseen tasan klo 17.00. Siinä alkoi pieni paniikki iskeä. Kaiken lisäksi lentokoneen henkilökunta kuulutti että ne, joilla on jatkolento tältä lennolta pitää mennä suoraan työntekijöiden luokse joiden oli tarkoitus olla siinä jossain. Mutta siellä ei ollut yhtään ketään, joten seurasin vaan jatkolennot-kylttejä ja menin junalla uuteen terminaaliin. Tähän matkaan meni ehkä noin 45min odotteluineen kaikkineen, eli kello oli tässä vaiheessa n. 17.45. Kun olin terminaalissa, yritin kysellä monelta työntekijältä ohjeita että minne mun pitäisi mennä tai mitä mun pitäisi tehdä. Kukaan ei antanut mitään selviä ohjeita ja tässä vaiheessa olin tosi paniikissa. Lopulta sitten menin jonoon joka vei British Airwaysin tiskille. Jonot oli tosi pitkiä koska sinä päivänä monia lentoja oli peruttu huonon sään takia tms. Se jono johon mä menin ei edes ollut kovin pitkä, ehkä n. 10 metriä mutta mä odotin siinä jonossa 3 tuntia ennenkuin pääsin juttelemaan henkilökunnalle?? Se oli ihan kamalaa, Heathrow ei selvästikään ollut varautunut siihen ja niillä oli todellakin pulaa työntekijöistä. Olin niin väsynyt ja jono oli täynnä vihaisia ihmisiä joista osa jopa huusi henkilökunnalle. 


Viimein sitten pääsin henkilökunnan jutuille, ja ne ei enää rebookannut lentoja samalle päivälle. Asiakkaiden oli tarkoitus varata itselleen hotelli ja ne pääsisivät sitten seuraavana päivänä ensimmäiselle mahdolliselle lennolle. Mut sitten laitettiin klo 10.50 lennolle ja sanottiin että tässä informaatiot hotelleista kiitos hei. Olin että..... no mut, miten mä voin varata itelleni hotellin kun olen alaikäinen. Siinä vaiheessa muuttui sävy aika äkkiä, ja se nainen lähti jonnekin selvittelemään asiaa. Siinä meni varmaan 10min, mutta viimein mun luokse tuli nainen joka lähti viemään mua mun hotellille, joka oli siis yhteydessä siihen terminaali vitoseen. Hotellilla oli todella mukava nainen, joka piti huolta musta ja kahdesta jostain muusta nuoresta, joita en nähnyt. Sain siellä ilmaisen päivällisen hotellin ravintolassa sekä £5.00 arvoisen setelin aamupalaa varten. Ruoka oli todella hyvää ja hotelli super hieno. N. Kello 11pm pääsin huoneeseeni ja menin ehkä 12 aikoihin nukkumaan. Aamulla sitten mut herätettiin ja saatettiin terminaaliin, ja pääsin viimein lentokoneeseen ja New Yorkiin. Missasin vähän Welcome Campista, mm central parkin jonka olisin tosi kovasti halunnut nähdä, mutta ainakin pääsin jenkkeihin.

Mulla ei siis tosiaan ollut kaikista paras kokemus matkustamisesta, kun kaiken lisäksi matkustin vielä ihan yksin. Mutta New York oli upea ja perheessä ollut tähän asti mukavaa. Lopuksi laitan vielä kuvat New Yorkista. 

















 

Kommentit

  1. Mutta hienosti selvisit kaikesta tuosta eli olet maailmanmatkaaja-ainesta! 😊 Jatkat vaan samaan malliin. Terkuin Ulla-kummitätsy (kun tuo mun meiliosoite ei kerro nimestä mitään).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienosti niiden muutamien itkujen jälkeen, hah😅 Mutta kiitos tsempeistä!

      Poista

Lähetä kommentti