Eka kouluviikko ja eka peli

Toissaviikolla lähinnä vaan pelasin jalkapalloa, en tehnyt muuta ihmeellistä. Ollaan päästy nyt harkkaamaan ulos kun savu lähti, viimein täällä on sininen taivas ja nään kunnolla kaikki nää vuoret täällä.


Kuva otettu suoraan meidän etuovelta. 

Lauantaina (24.8.) me lähdettiin Nikkin kanssa käymään Pullmanissa eli Washington State Universityllä. Dalton opiskelee siellä. Sinne ajaa n. 3 tuntia. Oli kyllä aivan älyttömän siistiä nähdä USAlainen yliopisto ja kampus, oli aivan mielettömän hieno. Oltiin siellä yksi yö. WSUlla oli jotkut juhlat menossa ja oli kyllä hauskaa. 
Maanantaina (27.8.) sitten alkoi koulu. Mun lukkari oli ensin vähän väärin kun ne oli laittanut mut photoshoppaukseen vaikka en pyytänyt sitä, mutta vaihdoin sitä niin että sain draaman. Mulla on siis päivässä ensin draamaa, sitten englantia, espanjaa, matiikkaa, kuntosalia ja viimesenä US Historiaa. Täällä lukkari on joka päivä sama. Oon kyllä tykännyt koulusta tosi paljon, ainoa mistä en oikeen tykkää on englanti koska mun mielestä kaikki mitä tehdään siellä on ihan turhaa enkä tykkää siitä. Mutta kaikki muu, yllättävää kyllä jopa historia, on kivaa. Ja oon saanut jo kavereita joiden kanssa hengailen koulussa, Evelyn ja Ashleyn. Myös meidän koulun toinen vaihto-oppilas, Ema Moldovasta, on ollut pari päivää meidän kanssa. 


Keskiviikkona (29.8.) olin ekaa kertaa ulkona kavereiden kanssa. Menin Ashleyn ja Evelynin kanssa youth groupiin, joka on kirkon sellanen tapahtuma nuorille ilmeisesti joka viikko. Se ei ollut meidän oma kirkko eli highland church vaan stone church lähempänä Yakimaa. Oli tosi hauskaa, siellä oli joku bändi soittamassa ja koska olin uusi niin päästiin vip-tilaan ja saatiin palat pizzaa. Youth groupin jälkeen käytiin vielä pizzalla ja mulla oli tosi kivaa. Koulussa oon alkanut saamaan kans vähän enemmän kavereita, tai ainakin ihmisiä joille puhun. Suurin osa oppilaista on tosi mukavia ja ne on kans kiinnostunut musta ja Suomesta. Kaikki on ihan järkyttyneitä kun kerron että kesällä keskilämpötila on n. 20 astetta celsiusta - ”siinäkö se??” :D. Niin ja, kun kerron talvilämpötilasta niin järkytys on erittäin suuri. 


Perjantaina (31.8.) näin mun ensimmäisen amerikkalaisen jalkapallopelin. En hirveästi ymmärtänyt siitä, mutta sain kiinni perusajatuksesta. Se oli aika hullu peli, pelaajat vaan jyrää toisiaan kumoon. Mutta oli se myös ihan hauskaa katsottavaa. Lauantai-iltana mentiin mun joukkuelaisen Lexin Quinceañeraan. Se on meksikolaisessa kulttuurissa tytön 15-vuotissyntymäpäivä. Tyttö puetaan tosi isoon hääpukumaiseen mekkoon ja sit se tanssi siellä 7 pojan kanssa ja Lexi mm. lauloi laulun sen edesmenneelle isoisälle. Sitten kaikki vieraatkin sai tanssia ja siellä syötiin meksikolaista ruokaa ja oli myös kakkua. Juhlat oli ihan hauskat, illalla tuli vaan tosi kylmä ja lähdettiin kotiin 11 aikaan. Meksikolaiset juhlat ilmeisesti kestää aina tosi pitkään, ne tanssii tosi paljon, mutta Lexin juhlat oli loppuneet kai jo 12 maissa kylmän ilman takia. 


Kuva Lexistä. Hän oli älyttömän kaunis ja toi mekko on upee. (Kuvasta sutattu naama koska en ole kysynyt lupaa julkaisuun) 

Sunnuntaina (2.9.) suunnattiin perheen mökille n. puolen tunnin matkan päähän vuorille. Siellä ei ole ollenkaan puhelinyhteyksiä eikä wifiä. Mukana oli Nikki, Rachael, Rachaelin kaveri, sen isosisko (reilusti mua vanhempi) ja niiden 7-vuotias pikkuveli. Illalla myös Kendall ja sen kaveri tuli yöksi mutta ne lähti jo heti aamulla pois. Sunnuntaina käytiin kävelemässä vuorilla. Se oli n. 3 mailin pituinen vaellusreitti, maasto oli aika helppoa että ei ollut rankka. Siellä oli aivan älyttömän upeat maisemat. Harmittaa että olin tyhmä ja jätin puhelimen mökille, ajattelin että ei siellä mikään toimi ja ei mulla taskujakaan ole. Mutta Nikki otti kuvia joten tässä muutama. Harmi ettei parhaista maisemista ole kuvia. 




Maanantaina ei tosiaan ollut koulua labor dayn takia. Tiistaina kesken koulupäivän kävin lääkärissä. Mulla on jo kolme viikkoa eli koko mun USAssa olon ajan ollut yskää ja nyt viimeaikoina se on vaan pahentunut, keuhkoissa on limaa ja nenä on tukossa/vuotaa. Sanoivat että kokeilen allergialääkettä ja astmapiippua, koska tää alue on jostain syystä todella allergisoiva joten vaikka mulla ei ikinä ole ollut mitään allergiaa, saattaisi jopa johtua siitä. Tiistaina meillä oli myös ensimmäinen jalkapallopeli. Se ei ollut liigapeli vaan ns. harjoituspeli. Jännitti tosi paljon kun vieläpä tiesin että yleensä niihin peleihin tulee paljon meidän koululaisia katsomaan. Lisäksi koulu jota vastaan pelattiin on n. 1500 oppilaan koulu.. meillä on n. 400 oppilasta joten ollaan paljon pienempi. Ekalla puoliskolla pelasin vaan vajaa 10min koska en saanut enää happea ja oli pakko tulla pois. Kurkkuun alkoi koskemaan tosi paljon ja päässäkin vähän heitti. Sain joltain kuitenkin astmapiipun ja en tiedä auttoiko se mutta toisella puoliskolla pystyin pelata jo paljon enemmän. Peliajan loppuessa tilanne oli 1-1. Pelattiin rankkeihin ja tein vikan ratkasevan voittorankin! Olin niin hermostunu ennenkun mun piti vetää se mutta se meni sisään! Oli ihan älyttömän kivaa kun kaikki joukkuekaverit ja koutsitkin oli tosi ylpeitä ja iloisia. Pelin jälkeen käytiin vielä mäkkärissä syömässä. 


Siinäpä kaikki mitä olen nyt parin viikon aikana puuhannut. Voi olla vähän sekava postaus kun olen tätä aika rikkonaisesti kirjoitellut mutta toivottavasti en unohtanut mainita mitään tärkeää tapahtumaa! 

Kommentit

Lähetä kommentti